zondag 27 april 2014

Dag 1. Vertrek!

Zooooo! Eindelijk is het zover, we gaan! Nadat we vrijdagavond heerlijk nog sushi zijn gaan eten, (om toch alvast de vakantie te vieren :-) ) zijn we gaan slapen, om vervolgens om 03.15 weer op te staan. Al snel hebben we alles echt klaar om te vertrekken, en ook Cora en Gunther zijn mooi op tijd bij ons. Mijn ouders staan om stipt 04.00 uur voor de deur en we kunnen op pad.
Mike en ik parkeren onze auto op lang parkeren en we zien de rest weer bij de Burger King. Mike en Gunther nemen nog een lekkere whopper, tis tenslotte al 06.00 uur…
We drinken nog wat met pa en ma en Gunther en al snel is het tijd om te mogen inchecken. Dat verloopt allemaal soepel en is toch altijd fijn dat grote koffers alvast weg zijn.
We nemen afscheid van iedereen en ook door de paspoortcontrole gaat het allemaal smooth. Mooi!
Uiteraard bekijken we nog wat winkeltjes, om vervolgens niks te kopen want dat doen we wel in Amerika :-) We slenteren op ons gemakje naar gate G9, en dat is echt wel een endje wandelen. Nog een keer naar het toilet dan maar :-) Een mooie United Airlines aircraft staat voor ons klaar, en het boarden begint ook allemaal op tijd, en precies om 10.10 uur stijgen we op.

Zelf kan ik amper nog wakker blijven, dus de eerste 2 uur zitten er al op voordat. Ook Sem heeft moeite wakker te blijven en valt een keer of 3 in slaap, dan wel lezend dan wel film kijkend, hahaha. We vermaken ons allemaal best wel met films kijken en Oma Cora speelt nog een potje kaarten. Ook het eten is best oké en bij gebrek aan ander voedsel doen we het er maar mee ;-)

We zouden eigenlijk om 13.55 uur plaatselijke tijd aankomen maar we hadden wind mee ouzo, want we landen al een half uur eerder. Dat is mooi meegenomen want met een krappe overstaptijd van 1 uur en 55 minuten zou het spannend worden. En inderdaad, dat werd het zelfs met een half uur extra toch nog…snel door de immigratie, dan rennend naar de kofferbanden, snel de koffers op een kar gegooid en door naar de rij van customs….tiktaktiktak…rennend de koffers weer afgegeven en door rennen naar de connectingflights…maar eerst nog een keer door de douane…schoenen uit (altijd een feest na 10 uur al in het vliegtuig gezeten te hebben) laptop weer uit de tas…Oma Cora weet niet wat ze mee maakt, maar wij blijven gewoon hardnekkig volhouden dat alles goedkomt :-)
Met nog een kleine 10 minuten te gaan zijn we rennend bij de gate aangekomen, en precies op tijd want het boarden begon meteen. Pfff….made it! Jeetje, dat hadden we dus niet gehaald als we niet een half uur eerder aan waren gekomen.

Maar goed, ook deze vlucht vertrekt keurig op tijd en met een kleine 1 uur en 40 minuten komen we dan in Tampa. Zie je we, alles komt goed. Keurig om 18.45 uur in Florida!
Maar dus geen foto’s van Houston vliegveld ;-)

We halen bij Alamo in Tampa een mooie SUV uit de garage, een Rav4 als ik het goed heb. Morgen zal ik er foto’s van maken uiteraard.

We sluiten tomtom aan en zijn in een uurtje bij de villa. Deze is helemaal geweldig en goed naar ons zin. Mooie kamers, niet teveel poespas en tierelantijnen. En vooral erg schoon! Heerlijk! Ook hiervan morgen foto’s.
Eenmaal de spullen in de villa zijn we naar de Walmart gereden die hier vlakbij zit, en wat is het toch altijd weer heerlijk om daar weer naar binnen te lopen. Ik kan hier echt uren rond lopen…Maar dat hebben we nu maar niet gedaan, alleen de echt nodige dingen (Ja zus, deze keer echt gelukt; brood en chocoladepasta :-) )
Maar morgen gaan we vast nog terug!
Inmiddels ligt iedereen hier op 1 oor, ga ik ook maar eens doen.

1. Ik kom net mijn bed uit als jij je eerste bericht heb geplaatst en eindelijk in je bed kan, wat een lange reis .Ik zie de verwarring en opluchting op Cora haar gezicht zo van he he in de auto en de luchthavens achter ons gelaten , laat het feest nu maar beginnen. Ik vind het ook altijd een lange reis en soms was het spannend halen we het wel of niet, met aansluitingen. Als je daar bent, zon in je gezicht, luxe bedden grote villa zwembad erbij is de reis zo vergeten. Vandaag rustig aan en dikke kus aan iedereen pa en ma xx

2. Nou het plezier kan beginnen!
    Have Fun!
    Grtz.Yvonne

3. Fijn jullie zijn er,en nu heerlijk genietenwij lezen gezellig mee.

4. Zo denk je voldoende tijd te hebben, en voor het weet moeten jullie alsnog rennen:-) Gelukkig zijn jullie prima aangekomen en kan de vakantie beginnen!